Skip to main content

Posts

Showing posts from 2014

Alhamdulillah, Fitnah Di Bersihkan

Ani terpanggil untuk berkongsi rakaman tentang penjelasan fitnah yang terjadi ke atas Master Farah Wahida . Master Farah dan suami adalah mereka yang bertungkus lumus dalam membantu mendapatkan bantuan untuk mangsa-mangsa banjir. Keikhlasan nya terlihat namun di salah ertikan bagi mereka yang tidak mengerti.
Rakaman Video Penjelasan Di MHI TV3


Dugaan Besar Untuk Orang Yang KuatAni pasti mereka tidak patah semangat. Bukan mereka sahaja malah sesiapa sahaja yang memberikan khidmat bantuan pasti halangan-halangan yang datang mereka akan atasinya. Kerana hati mereka bukan mengejar tempat di dunia, mereka mengejar tempat di sisi Nya,
Hulurkan Bantuan Ringankan BebanHulurkan seberapa banyak bantuan kepada mangsa-mangsa banjir. Moga usaha kita semua diberkati Allah 
Facebook Master Farah : Farah Wahida

"Kerana sifat kasih sayang itu kita bersatu"

Seorang Ayah Pasti Risau Akan Anak Perempuannya Kan!

Idea menulis entri kali ni betul-betul baru dapat dari minda (fresh dari kepala hehe)
Ayah @ Abah @ Papa @ Abi pasti risau akan keadaan anak perempuannya. Anak lelaki risau jugak tapi tak serisau apabila menjaga anak perempuannya.

Risau Keselematan Anak PerempuannyaIdea menulis entri ini apabila Ani nak balik sendiri dari office (lambat). Abah call 2 kali balik pukul berapa, dengan siapa dan naik apa?. Sebenarnya banyak kali abah tanya kalau Ani berjalan atau balik seorang. Dan sebenarnya, seboleh-boleh abah nak ambil Ani dan ikut Ani pergi A, pergi B dan pergi mana-mana. 
: Kalau tak ikut pun, dia tahu ke mana anak perempuannya pergi. Kalau dekat, balik sendirilah kan. 
Sifat Seorang Ayah Memang Begitu!
Ani tahu bukan abah Ani je yang rasa begitu. Sebenarnya, semua yang bergelar bapa pasti rasa begitu. Walau hujan, ribut taufan pasti seorang bapa ingin tahu keadaan anaknya. Jika kita keluar dengan kawan segerombolan pun  pasti seorang bapa ingin tahu dengan siapa anaknya berjalan, dengan …

Tiada Duit Simpanan. Bagaimana Untuk Menabung?

Seringkali, kita berhadapan dengan masalah untuk menabung

Nak menabung, tapi tak tahu bagaimana cara yang tepat

Mari Ani kongsikan cara menabung. Moga ianya bermanfaat!

6 Tabung Untuk Sentiasa Tersenyum :)
Kenapa gambar tabung buluh?
sebab dulu mama suka kasi kami adik beradik tabung.
Salah satu tabung yang diberi adalah tabung buluh :)

Necessity : 55%
Tabung ini adalah untuk keperluan kita dalam bulan tersebut. Gunakan 55% daripada setiap bulan.
 Financial Freedom Account : 10%
Tabung ini tak boleh keluarkan. Bila sampai masa baru boleh keluarkan. Ingat! Keyword : Jangan keluarkan! Sebab tabung ini boleh dikira sebagai langkah masa hadapan supaya kita boleh dapat Financial Freedom Account. Contoh : Beli rumah, sewakan mahupun buat homestay :D (tak bergantung kepada gaji kerja semata :) )
Long Term Spending : 10%
Tabung ini pula untuk jangka panjang. Contoh macam duit belanja kahwin, Pergi ke Makkah untuk menunaikan haji dan sebagainya
Education : 10%
Ilmu sangat penting untuk kehidupan. Tak kira…

Love What You Do!

"Don't waste your life trying to impress other people.  Do what you love, love what you do"
Biarkan gambar berbicara :D
Do What You LoveTengok heading, Fuh rasa nak menari sekarang  (boleh tak keluar gambar emoticon whatsapp yang menari tu~~ngee) Best bila kita boleh buat apa yang kita suka. Tanpa paksaan, bebas bergerak laju menuju yang kita inginkan !
Pernah Rasa Kena Paksa?Tanya Ani, Pernah!! hehe dan jujurnya rasanya sangatlah tak best! Yelah, faktor utama adalah sebab kena paksa. Buat rasa macam tak ikhlas je, Hati menjerit-jerit  cepatlah habis dan cepatlah selesai!
Buatlah Apa Yang Kita Suka!Bila kita buat apa yang kita suka, Kita tak kisah penat kerananya. Kita akan rasa nak buat lagi, lagi dan lagi! hehe :) Dan kesannya.. Kita nak buat sampai habis dan berani berimpian.




Kepochi

Semalam Ani pergi menimba ilmu bersama Master Norita. Sebenarnya ikutkan Ani tak boleh pergi, tapi sebab Ani nak sangat, dan yakin Ani dapat pergi (minta dengan Allah sungguh-sungguh) Alhamdulillah, …

Penting : Penghentian Jualan Collagen Bermula 01 Januari 2015

Menunggu adalah satu penyiksaan
Lagi-lagi jika ianya adalah produk "kesayangan" .
Ala :,(

Penghentian Jualan Collagen Powder Bermula 01 Januari 2015


Shaklee : "Due to Product Registration guideline change, Collagen will be unavailable for sale after Dec14' pending registration which takes 9-12 month . Hence, Shaklee is offering a special Buy 3 Free 1 promo now to support our valued distributors with sufficient products till product registration is achieved"



Tenangkan diri. Ceritanya begini.

Shaklee mengambil masa sedikit antara 9 hingga 12 bulan bagi mendapatkan  tempoh pendaftaran dan permohonan lesen baru . Ini kerana Shaklee memberi formulasi baru terhadap Collagen Powder Shaklee nya! :D
Selepas ini pasti Collagen Shaklee lebih TIP TOP. Wow! :D

Jadi penggemar Collagen Shaklee, Jangan sedih. 

Shaklee membuat promosi untuk anda sehingga 31 Disember 2014. 
Beli 3 Collagen Percuma 1.
Jangan lepaskan peluang. Beli terus untuk 1 tahun.
Tak terigau-igau kemudian hari :)

Lebih …

Demam Tapi Tak Nak Makan Ubat

Kisahnya begini,
Bila demam, Ani adalah antara orang yang tak suka pergi klinik :X
Melainkan pergi semata-mata untuk ambil MC , tak larat nak pergi kerja :,(
Tetapi,
Ani bukanlah orang yang akan biarkan demam berterusan ,
Ani ambil ni untuk mengurangkan demam :D
Bila demam muka mesti tak cantik kan? Macam kat atas~ngee
Ani ambil Supplement Shaklee :D

Supplement Shaklee Untuk Demam

Vitamin Cmembantu meningkatkan sistem imun badan, mengelakkan selsema dan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang baik

Performance Drink minuman tambahan tenaga. Ia membantu memberi tenaga dan stamina serta mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna bagi mencegah dehidrasi

Kenapa Ani Memilih Supplement Shaklee Berbanding Ubat?
Sebab pertamanya adalah supplement bukanlah diperbuat daripada dadah mahupun bahan kimia yang akan memberi kesan negatif untuk jangka masa panjang. Tetapi supplement Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi seperti makanan seharian kita :)
Sebab lain nya juga adalah …

Resepi Mudah : Kek Batik

Sebenarnya tiba-tiba rasa teringin nak buat Kek Batik ~ngee

Sedap makan ramai-ramai,

Maka, terhasillah idea untuk berkongsi resepi Kek Batik

Resepi Mudah : Kek Batik
Gambar Google : Ani punya belum siap lagi. Ada rezeki, Ani tunjuk Ani punya  :D
Bahan Yang Di Perlukan Adalah :2 cawan Milo2 sudu besar Serbuk Koko1/2 tin susu pekat manis (nak kurang pun boleh, ikut masing-masing :D )1 buku Buttercup1 packet biskut Marie 1 sudu kecil Esen Vanilla
Cara-Caranya  :Cairkan butter dalam periuk. Selepas butter cair, masukkan susu pekat,.Gaul sebati dengan penggunaan api sederhana.Masukkan Milo dan Serbuk Koko di dalam periuk. Gaul sebati. Pastikan milo tidak berketul-ketulKemudian, masukkan Esen Vanila dan Gaul Masukkan Biskut Marie yang telah di patah-patah ke dalam periuk dan gaul rataAngkat dan letakkan dalam bekas yang telah di alas dengan plastik . (Plastik sebab nak mudahkan nanti bila nak angkat kek batik keluar dari bekas nanti)Padat-padatkan kek batik dalam bekas. Caranya dengan tekan belak…

Vitamin C & Vitamin E : Promosi June 2015

Ani sangat teruja dengan Promosi June 2015
melting~~~~
Sebab Promosi nya adalah : Vitamin C & Vitamin E Yeay! :D
Terujanya Vitamin C !!!!!!
Tahu tak?  Pernah tahun lepas sebulan setengah Vitamin C takde stok. Bayangkan, Hari ni dapat taw ada, esok Ani pergi branch, habis huhu (sadis)! Bagai si gadis menunggu putera idamannya muncul di hatinya (wah! gitu ayat hehe) 

Bagi sesiapa yang pernah terjebak dengan saat menunggu, pasti taw betapa bernilainya Vitamin C ni. :D

 7 botol Vitamin C Shaklee
Cerita Ani Tentang Vitamin C & Vitamin E
Ani memakai kedua-duanya sekali. Bukan sahaja Ani, habis semua ahli keluarga Ani (perempuan) memang  memakainya hehe
Ani suka ambil Vitamin Csebab dia adalah kolagen murah! Vitamin E pula untuk sunblock semulajadi. Sunblock Ani bila travel Vitamin E la :D
Kelebihan Vitamin C Shaklee Merangsang penghasilan kolagen dari dalam kulitMenegangkan kulit mukaMengecutkan jerawatMencerahkan mukaMenyegarkan wajahMeningkatkan imun tubuhMembantu dari terkena selsema bat…

Mengguling-Guling Angkara Gastrik!

Sakitnya..Hanya yang pernah rasa tahu
Tak boleh nak cakap apa.
Rasa nak sihat cepat dan tak nak rasa sakit tu! 

Gastrik Mengguling-Guling :,(
Kes diri sendiri semasa zaman persekolahan
Mengaku memang tak jaga makan. Nak makan, makan, tak nak makan, tak yah makan (walhal perut dah kembung dengan angin)
Lambat makan? Lagi lepas tu malas nak makan
Makan & Ani masa sekolah, ada..ada, lambat.. biar, tak lapar.. tak yah makan.
Sehinggalah..
Satu hari selepas maghrib, mengguling-guling atas katil, 
Jumpa doktor dan temui jawapannya
Tahu : Rupanya Gastrik!
Selepas dah tahu Ani sebenarnya gastrik (masa zaman sekolah. Alhamdulillah, sekarang tak :D ) adalah makan sikit, asal makan la. Takde takyah, kita buat hal sendiri hehe tapi kuantiti makanan bertambah makan dari masa sebelum tahu ada gastrik
Gastrik memang ada tapi takde macam dulu : mengguling-guling!
Sehinggalah..

Sekali Lagi : Mee Kari & Air Oren
Bulan puasa dalam mood beberapa hari nak menyambut Hari Raya yang mulia bersama saudara mara. Buka …

Tahniah Untuk Anak-Anak UPSR

Hari ini result UPSR keluar
Alhamdulillah dan Tahniah atas usaha mereka selama ini.
Di sebalik pelbagai dugaan ( peperiksaan yang perlu di ulang kembali) , ia tidak sedikit pun mematahkan semangat anak-anak ini untuk berjaya!
"Cikgu, Doakan Saya Esok Nak Ambil Keputusan UPSR"
Sebenarnya, sejuk hati cikgu bila anak-anak yang pernah mereka ajar minta untuk doakan kejayaan mereka. 
Yakinlah! Sebenarnya tiada seorang guru pun di dunia ni nak tengok anak muridnya jatuh duduk terlingkup. Tak! Garang macam mana pun, pasti hati kecil seorang guru ingin melihat kejayaan mereka. 
Tahniah! Anda Hebat!


Anak-anak yang menduduki UPSR ini terlah berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga juga orang yang berada di sekeliling mereka.
Mereka layak di beri pujian
TAHNIAH ANAK-ANAK! ANDA HEBAT!
Jangan Gusar Jika Tak Dapat Apa Yang Di Inginkan
 Tidak Mengapa. Asalkan anak-anak ini telah berusaha sedaya upaya itu adalah perkara yang menggembirakan
" Kejayaan kecil mesti dira…

Pukau! Langkah Menangani & Mengelak Angkara Pukau

"Nasib baik tak jadi apa-apa. Dibuatnya time pukau dah memang tak sedar, di bawa lari orang bagaimana?"
Seram. Rasa nak menangis!
Ada ke tengah takut , dikatanya begitu.
Pukau


Sesiapa yang pernah terkena pukau, pasti tahu perasaan ni.
Takut, keliru, pening, risau dan sebenarnya pelbagai persoalan bersarang di hati. Tiada kata lain melainkan BUNTU!
Orang kata jangan fikir. Tapi kalau terbayang-bayang, bagaimana tak fikir kan?
Sungguh,Pukau boleh terjadi dalam pelbagai cara contoh  renungan mata, sentuhan atau pergerakan roh kepada orang yang dipukau melalui jampi mentera.
Langkah Keselamatan Untuk Wanita & Para Gadis
Jangan jalan seorang diri walaupun dah rasa diri  berani habis Bahaya datang tanpa di undang. Bahaya juga tak kenal tahap keyakinan kita untuk ketika itu. Untuk para gadis dan wanita, cari teman berjalan supaya mengelakkan kejadian yang tidak di ingini berlaku.
Sorok kerlipan emasJangan pakai emas yang terlalu banyak di khayalak ramai. Risau akan bahaya yang mungkin te…

Resepi Ayam Bakar Madu Yang Sedap & Senang Di Buat Ketika Ber Camping

Ada yang nak ber camping dengan kawan-kawan?
Tapi tak tahu nak masak apa untuk malam hari?
Apa kata anda buat Ayam Bakar Madu . Mesti Sedap!
Resepi Ayam Bakar Madu. Yummy!

Bahan :Ayam (1 Quarter)2 sudu besar kicap pekat2 sudu besar sos tiram3 sudu besar madu2 ulas bawang putih3 hirisan besar halia2 sudu besar cili kering
Langkah : Ayam dibersihkan terlebih dahuluGaulkan semua bahan tadi dengan ayam dan perapkan. Lebih lama lebih sedap (Ani suka perap semalaman)Bakar dan Hidang
Selamat Mencuba! :D

Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?
sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Petua Mengurangkan Sakit Gigi Bagi Mereka Yang Takut Untuk Berjumpa Doktor!!

Sakit Gigi! Rasa Nak Nangis!!!
Nak jumpa Doktor, tapi takut!
Apa patut buat?
Petua Mengurangkan Sakit Gigi Secara Tradisional 


Banyak petua sebenarnya untuk kurangkan sakit gigi, tapi kita bincangkan secara tradisional , Warisan khazanah dunia bertahun lamanya.
Bawang PutihBawang Putih adalah satu resepi yang digunakan untuk menyembuhkan gigi berlubang. 
Bagaimana caranya?
Ambil satu ulas bawang putih kemudian cincang dan ditaburkan sedikit garam kepadanya. 
Kemudian, Kunyah pada bahagian gigi sakit yang berlubang sampai rasa sakit hilang. 
Akhir sekali, kumur dengan air suam dah bercampur garam

Kenapa Bawang Putih?
Sebab Bawang Putih mengandungi zat yang mampu membunuh kuman dan bakteria yang terdapat pada gigi.

GaramGaram kaedah biasa yang selalu kita buat . Mudah. Ambil garam dan campurkan dengan air suam, kemudian kumur.  

Ais batuAis batu membantu dalam  menghilangkan sakit pada gigi berlubang. Ambil ais batu, letak dekat kain buat secara tuam sekitar 10-20 minit bagi meredakan rasa sakit pad…