Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2014

Masalah Keputihan Di Kalangan Wanita.

Bagi gadis dan wanita pasti mengenali apakah itu keputihan.
Cuma perbezaannya, sama ada benar-benar faham yang mana keputihan normal dan yang mana satu keputihan tidak normal.
Kebiasaanya keputihan boleh berlaku apabila masa subur, sebelum dan sesudah menstruasi, saat hamil, saat mendapat rangsangan seksual atau semasa anda banyak melakukan aktiviti fizikal.

Masalah Keputihan Di Kalangan Wanita
Keputihan atau lelehan lendir yang kelaur daripada faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara satu sama yang lain. 
Keputihan biasanya berwarna putih atau putih kelabu Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan ia bermakna tiada jangkitan.
Setiap warna keputihan mempunyai maksudnya yang tersendiri.


Punca Kepada Masalah Keputihan
Penyebab kepada masalah keputihan ini ialah apabila sejenis kulat yang dikenali sebagai candida albicans. Keputihan yang disebabkan oleh candida albicans dikenali dengan vulvovaginal candidiasis.



Dalam keadaan normal, kehadiran candida…

Pantang Larang Dalam Vitamin Shaklee

Ani rasa pasti ramai yang tahu tentang supplement atau vitamin Shaklee.
Tapi, tahukah anda apa yang boleh dan apa yang tidak dan bagaimana kefahaman anda tentang supplement Shaklee? 
Sebelum Ani kupas dengan lebih lanjut, Ani harus mengatakan bahawasanya Supplement hanyalah membantu dalam melengkapkan nutrient badan, Supplement Shaklee bukanlah bertujuan untuk mengubati, mendiagnos sebarang penyakit. Hak Penyembuhan sesuatu penyakit adalah sepenuhnya milik Allah. Vitamin pelengkap nutrient :)

Pantang Larang Dan Sedikit Pemahaman Dalam Vitamin Shaklee 



Energizing Soy Protein

 ESP tidak boleh bancuh bersama air panas kerana ia merosakkan kandungan protein.  ESP tidak digalakkan di ambil bersama kafein kerana ia menganggu penyerapan vitamin sehingga 50 %  ESP boleh di ambil bersama Vita-lea. Harus di ketahui, ESP daripada soya Endometriosis, fibroid, cyst tidak digalakkan untuk mengambil ESP. Sebaliknya, untuk fibroid , Cadangan terbaik adalah GLA, Alfalfa & Vivix
Vita-Lea
Vita-Lea boleh di am…

Saya peminat Setia Hanamichi Sakuragi

Jika anda peminat anime Jepun dan sukakan komik,
Pasti anda mengenali  Hanamichi Sakuragi dalam kartun SLAMDUNK !!! (Sila ikut intonasinya ye hihi)
Ani sangat sukakan Hanamichi ni.Selain daripada sifatnya yang keras kepala, baran, tak berapa nak bijak tapi dia punya karakter yang sangat gigih. Perlu diketahui, dia sangat jelez dengan Kaede kerana Kaede punya skill yang hebat hehe

Hanamichi Sakuragi 


Ini  Hanamichi nye hehe
Ketidakbijaksanaan nya tergambar di sini hihi


hahaha


Ani sangatlah suka dengan kartun ni dari dulu  sampai sekarang (ye dalam hati hihi), kalau ada sesiapa yang suruh Ani nyanyi lagu tema Slamdunk. Ye, Ani ingat hihi. Balik rumah masa belajar dekat U, menggagau tengok ada tak channel kat tv tayang kartun Slamdunk. Kalau takde, tenetla hihi .
Ani sangat suka kartun ni. Kalau tengok kartun ni Ani jadi statik, tak gerak. Fokus hihi

Tapi tu dulu, 
Sekarang hobi Ani tambah lagi ilmu untuk Shaklee. (wah klasik sangat!! :P ) Bukan klasik tapi kebenaran. Benar!Hari ni dan saat Ani, m…

1001 Tentang Demam Denggi

Demam denggi adalah sejenis penyakit berjangkit jangkitan virus merebak akibat gigitan nyamuk aedes betina.
Lebih 100 negara di Asia Selatan, Asia Tenggara, Afrika, Amerika Timur Mediterranean dan Pasifik Barat mengalamai masalah denggi. 
1001 Tentang Demam Denggi
Tanda Dan Gejala Penyakit Demam Denggi
Kebiasaannya, demam akan terjadi pada hari ke 3 hingga hari ke 14 selepas digigit oleh nyamuk aedes betina.
Selalunya ia bermula dengan demam yang kuat mengejut, sakit kepala yang kuat, sakit pada bahagian belakang mata serta otot dan juga sendi. 
Demam boleh mencapai suhu sehingga 40-41 darjah Celcius dan selalunya akan berlarutan sehingga 2-7 hari. Ia boleh menyebabkan serangan sawan di kalangan kanak-kanak bawah umur 6 tahun. Sakit teruka pada tulang, otot, dan juga sendi. Demam denggi juga dikenali sebagai "breakbone fever"
Ruam akan tubuh dalam 3 atau 4 hari demam, muntah dan kurang selera makan juga akan berlaku
Rawatan Demam Denggi
Berjumpa doktor Rehat dan banyakkan minum air m…

Istimewanya Menjadi Ahli Shaklee!!

Selalu nampak orang jadi ahli Shaklee

Bagus  ke jadi Ahli Shaklee, kalau nak walk in guna ID orang lain sama je kan?

Istimewanya Menjadi Ahli Shaklee!

Persoalan ni pernah diutarakan kepada Ani.
Jawapannya haruslah tak sama!
Manakan sama intan dengan permata, Intan adalah Intan , Permata tetap Permata walaupun Permata try nak jadi Belian. Memanglah dan sangatlah tak sama! :)
Sangat Istimewa Menjadi Ahli Shaklee
Dapat beli dengan harga ahliKebiasaannya, apabila anda mengambil vitamin Shaklee, akibat kemudian adalah bukan anda seorang sahaja yang mengambil supplement Shaklee, tapi ianya akan berjangkit dengan SELURUH family anda di sebabkan keberkesanannya.
Bayangkan, jika anda membeli bukan menjadi ahli. Anda perlu membeli dengan retail prices instead anda menjadi ahli, anda membeli dengan harga ahli.

Wah Jimatnya!! (fikir penjimatan duit ;P )

Lebih UV dapat bonus
Let's say anda jadi ahli, dan anda memang nak jadi member dengan tujuan untuk kegunaan sendiri. At the end, Ani ulang ayat yang sam…

Tips Kesihatan & Vitamin Pilihan Tun Dr Mahathir Mohamad

Siapa yang tidak kenal dengan Tun Dr Mahathir Mohamad
Pemimpin Melayu yang disegani serata dunia
Masih mengeluarkan idea yang bernas dan jitu,  bagaimana Tun Dr Mahathir Mohamad menjaga kesihatannya?
Tips Kesihatan & Vitamin Pilihan Tun Dr Mahathir Mohamad



Sebelum kita pergi jauh, ini adalah sedutan dari video yang telah diterbitkan oleh TV3 pada tahun 1997,bagaimana Tun Dr Mahathir menjaga kesihatannya.

Tips Penjagaan Kesihatan Tun Dr Mahathir Mohamad
Tidak MerokokSememangnya, merokok mengundang bahaya bagi kesihatan. Asap rokok mengandungi lebih kurang 4000 bahan kimia beracun dan lebih dari  63 bahan kimia  tersebut boleh menyebabkan barah. Kerana merokok juga boleh menyebabkan timbulnya penyakit hingga membawa maut.
Tidak Minum ArakSebagai seorang muslim, kita tahu bahawasanya arak itu sememangnya jelas haram di sisi Islam. Kesan pengambilan alkohol boleh melambatkan kadar penghantaran impuls saraf dan mempengaruhi sistem saraf pusat. Lebih teruk lagi, ia boleh merosakkan sel hati, m…

8 Tanda Kencing Manis (Diabetis) Yang Perlu Anda Tahu

Kencing Manis atau Diabetis bukanlah asing bagi rakyat Malaysia,
Umumnya,  1 daripada 6 rakyat Malaysia menghidap Diabetis
Terdapat 2 jenis Diabetis iaitu Jenis 1 dan Jenis 2. Diabetis Jenis 1 atau di panggil diabetis bersandar insulin bersifat kegagalan dalam penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas manakala Diabetis Jenis 2 boleh berlaku disebabkan oleh penurunan sensitiviti tisu badan terhadapa insulin atau penghasilan insulin yang berkurangan.

Tanda Kencing Manis ( Diabetis) Yang Perlu Anda Tahu Dan Cara Pengawalan Dengan Vitamin. 

Paras Gula Darah TinggiCara terbaik untuk mengetahui paras gula adalah dengan merujuk doktor. Harus di ketahui, tahap paras gula dalam darah yang tinggi secara berterusan adalah sesuatu yang tidak normal.
Dahaga Berlebihan Dan Kerap Kencing Pada Waktu Malam
Dahaga berlebihan bermaksud apabila rasa dahaga tidak berkurangan walaupun telah minum air dengan secukupnya.
Ini terjadi kerana buah pinggang bekerja lebih keras untuk menghilangkan gula tambahan yang te…

Collagen Yang Tidak Patut Anda Lepaskan!

Ani pasti ramai yang mencari-cari collagen 
Tak perlu ani terangkan apa itu collagen kerana Ani pasti ramai yang tahu collagen mampu membuatkan kulit kita menjadi cantik , lembap dan berseri.
Jika anda adalah pencari collagen :) :
Shaklee Collagen Powder Adalah Collagen Yang Tidak Patut Anda Lepaskan!



Seperti mana yang Ani terangkan , Shaklee Collagen Powder menggunakan Sisik Ikan Merah dan istimewanya Shaklee Collagen Powder mempunyai Kelebihan dan Kebaikan Yang Sangat Sesuai Untuk Kulit Dan Tubuh dari bahan semulajadi.





Persoalannya, Ada Apa Dengan Sisik Ikan Merah Sehingga Shaklee Menggunakannya Sebagai Bahan Utama? Sisik Ikan Merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen binatang.
Ikan Merah boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Sekaligus, Ikan Merah menjadikan ia sumber kolagen yang sangat tahan lasak. 
Ciri-Ciri Ikan Merah Sangat lasak dan elastikKepaduan …