Saturday 13 May 2017

5 Tips Kurangkan Slip Disc

Korang taw tak? 80% orang dewasa pernah mengalami sakit belakang sekurang-kurangnya sekali seumur hidup

Slip Disc bukanlah yang boleh dipandang rendah 

Slip Disc pada tulang belakang adalah salah satu diagnos utama di kalangan pesakit tulang belakang

Slip Disc


Slip Disc


Slip Disc adalah disc pada tulang belakang yang terbonjol atau tergelongsor keluar sampai ianya menekan urat saraf pada saraf tunjang.

Sakit ni jangan dipandang ringan, ada yang sehingga operate. Nisbahnya 1 daripada 10.

5 Tips Kurangkan Slip Disc


  • Hati-hati semasa mengangkat barang dan angkat dengan cara yang betul
Kebiasannya, orang terus angkat barang tanpa menurunkan badan dulu, angkat barang berat turunkan badan dahulu, kemudian angkat.

  • Guna kusyen
Cari kusyen atau kerusi sandar yang selesa terutama sekali semasa memandu dan duduk. Kerusi kenderaan kebanyakkannya buat pesakit slip disc bertambah sakit dan teruk andai memandu dalam keadaan yang lama 

  • Ice pack
Untuk sakit belakang akut, ice pack dengan kain basah, letakkan di bahagian sakit selama 15 minit

Untuk yang kronik dan berulang, balut HOT pack dengan tuala secukupnya sampai tak rasa terlalu panas, letak pada bahagian sakit selama 20 minit. Jangan sapu minyak panas pada bahagian sakit sebelum letak hot pack.

  • Mandi air suam
Cuba dalam 20 minit setiap hari. Bantu beri rasa lebih tenang dan kurang sakit

  • Pengambilan supplement
Vivix membantu mengelakkan penuaan sel tak matang. Disc yang rosak dan pecah antaranya berpunca dari penuaan sel dan kurangnya nutrient. Resveratrol dalam Vivix membantu memelihara keanjalan disc, perbaiki struktur sel dan menyokong kesihatan sendi.

Kelebihan Vivix Shaklee

Vivix kaya dengan Resveratrol dan juga Polifenol
Vivix kaya dengan Resveratrol dan Polifenol

Testimoni Slip Disc

Testimoni Slip Disc Dengan Vivix Shaklee


"Saya penghidap slipped disc. Undergo 1st surgery in April 2011 untuk restructure disc L3/L4, L4/L5, L5/S1. 3 discs. Alhamdulillah, went well for 3 years.

In December 2014, Doctor sahkan dah chronic sebab level-level yang tadi tu slipped semula (Doctor sifatkan dah useless) dengan tambahan S1/S2 & S2/S3 pun dah slipped. Juga, minor scoliosis.

I was bedridden for almost 2 weeks dengan keadaan masa tu nak tarik nafas pun terjerit sebab sakit sangat. Tak boleh gerak badan. Doctor suruh second surgery which actually I might have to undergo another third and forth surgery juga lepastu I refused

15 December 2014, saya start Vivix 3 tsp sehari selama 1 minggu. On day third, boleh bangun & susukan anak tanpa rasa sakit. Masa tu baby baru 5 bulan. Then, 23 December saya dah boleh bangun, berjalan elok semua. Next week tu dalam 10 hari lepas ambil Vivix first dose, dah drive semula pergi kerja balik (Kepong- Shah Alam). Alhamdulillah, masa tu pulak, kena sekali denggi berdarah. Tapi fast recover walhal Doctor dah macam ragu-ragu dah masa tu, Orang lain dah almost ICU katanya sebab reading saya 7 je. Dan amazingly, saya still bengkak susu sebab warded. 4 hari tak jumpa baby. Sampai Doctor nak call husband nak suruh bawak baby naik ward. Saya cakap tak yah, banyak pam je dah huhu

Since then saya reduce 1 tsp sehari sampai habis 2 botol. Lepas tu, sebab kewangan tak berapa mengizinkan, saya just maintain dengan B Complex & Lecithin untuk saraf (sebab saraf saya dah "luka parah"sebab kena tindih dek discs tu). Dah makan Oste untuk ganti painkiller. Saya tak boleh makan painkiller actually. Rejection. Saya cuma boleh ambil morphine drip je. Tapi, bila sakit terpaksa ambil voltaren jab. Selain voltaren, saya tramal jab, tak halang pon sakit saya, Plus, painkiller saya prescribed untuk saya semua ada 3 level side effect. So, memang saya sangat-sangat-sangat elakkan la.

Alhamdulillah, dah lama tak sakit belakang due to slipped disc ni. Nanti, bila ada rezeki lebih, nak sambung Vivix balik - Adilah Hassan "


Testimoni Slipped Disc Dengan Vivix

Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vivix Shaklee?

Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...