6 Contoh Hadiah Hari Guru Yang Paling Disukai

Bila sebut tentang Guru, pengorbanan mereka tak terperi.

Guru pertama pastilah Ibu kita, di susuli dengan Para Guru di Sekolah, Institusi Awam, Guru secara langsung dan Guru secara tidak langsung

Hanya ALLAH sebaik-baik balasan kebaikan kalian

Jazakallahu Khairan Khatiran

6 Contoh Hadiah Hari Guru Yang Paling Disukai


Hadiah Guru

Sebenarnya bagi ani, apabila menjadi guru, guru tak kisah pun hadiah asalkan anak muridnya mampu untuk berjaya dalam akademik. Paling terbaik berjaya dunia akhirat in syaa ALLAH Aamiin

Namun, seiring dengan pengorbanan tak terperi, kita (anak murid) pasti ingin beri sedikit hadiah tanda penghargaan kepada seorang guru

Hadiah yang boleh diberi pada guru adalah :

  • Kad Tulisan Sendiri
Maksud ani luahan murid sendiri, kejujuran dari murid sendiri, lagi-lagi jika pelajarnya sekolah rendah. Percayalah, apabila guru dapat kad, pasti guru akan tersenyum, ani masih simpan kad yang ani dapat dari murid. Sangat berharga!

  • Bunga
Bagi guru yang sukakan bunga, tak perlu bunga sejambak, sekuntum pun guru hargai. Bagi yang sukakan bunga, jangan, pasti akan meletakkan tempat yang terbaik dan jaga sebaiknya

  • Peralatan Guru
Tak perlu susah-susah, bagi pen merah, atau marker pen juga sangat guru hargai. Pen merah sebatang dan ikat riben, cukup! Percayalah, guru akan guna peralatan itu dengan sebaiknya. Hadiah, pulang kembali kepada murid :)

  • Ucapan
Tak perlu fikir jauh berapa ringgit perlu dikeluarkan untuk hadiah guru, jangan paksa ibu ayah untuk beli hadiah. Cukup sekadar tunjuk belajar betul-betul, berjaya, ucap hari guru dan salam. Itu sudah memadai

  • Beri hadiah yang mampu guru guna
Ada yang berkemampuan, boleh beri sesuatu yang guru akan guna. Mug, tudung, tie. Sesuatu yang bermanfaat. Makanya, yang memberi juga akan dapat pahala sebab guru gunakannya kembali

  • Beri supplement
Supplement yang baik untuk kesihatan guru. Guru sihat in syaa ALLAH, mampu beri terbaik dalam proses pengajaran dan pembelajaran.

Ani & Cikgu Matematik

Dalam banyak-banyak guru, ani teringat cikgu matematik ani. Hanya ALLAH sebaik-baik balasan kebaikan cikgu!

Masa ani form 4 dan form 5, ani ada cikgu matematik. Nak jadi cerita. cikgu yang sama. Cikgu garang! tapi sebab ani tak faham, ani akan tanyalah, walaupun bila tanya kena cubit ke apa ke..

Satu hari cikgu pernah cakap dengan ani. Cikgu sakit! badan cikgu ni kena tebuk, cikgu keluar masuk hospital macam rumah (begitu ayatnya)

Sayu kan? Seorang guru yang sakit masih datang sekolah semata hanya untuk mendidik anak bangsa.

Tapi bila ani fikir balik, cara ani didik ada ikut macam cikgu matematik ani. Betul, Tak faham ani lebih suka ajar berdepan, murid ke depan, datang dekat ani, ani pusing tengok murid buat kerja, paling senang selesaikan kat whiteboard walaupun tak faham, biar ramai-ramai dapat ilmu sambil pegang pembaris. Betullah, terikut gaya cikgu. Salah kenalah pembaris tu , pukul sayang.

Cikgu, Terima Kasih!

Kelebihan Vivix


Kelebihan Vivix Shaklee

Vivix Shaklee

Vivix sel yang tidak baik diganti dengan sel yang baik dan bukannya sel yang rosak.

Semoga Bermanfaat! :)

Anda Berminat Dengan Vivix Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang
ATAU
Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri
Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

No comments:

Post a Comment

Penjimatan Pembelian Vivix Bulan 12/2017

Bulan 12 ni promo Vivix Tapi bagaimana penjimatan pembelian Vivix boleh berlaku? Begini caranya :) Penjimatan Pembelian Vivix ...