NASA Dan SHAKLEE

Bila sebut NASA, mestilah sebut Angkasawan kan? Angkasawan yang masanya berbulan-bulan atau bertahun tinggal di atas~wee ani seronok tengok mereka ni, tiada tarikan graviti, seronok!

OK, kenapa NASA dengan Shaklee? Shaklee sponsor NASA ke? Oh tidak! 

Tapi, ada cerita yang lebih dan Sangat Best!

NASA Dan SHAKLEE

Capt Mark Angkasawan Dan Shaklee

Shaklee Astro Ade
Sebenarnya, NASA telah memberi kepercayaan kepada SHAKLEE untuk sediakan SUPPLEMENT KHAS untuk angkasawan mereka.

Shaklee kan pelopor untuk vitamin semulajadi sejak 1915 dan banyak kajian yang telah dilakukan, Landmark study melibatkan pihak ketiga, bagus ke tak, tetap publish je (tapi nyata semuanya best kan!) ada saintisnya sendiri. Plus moto syarikat pun Sentiasa Selamat, Berkesan & Mesra Alam

Buktinya adalah dengan terbinanya AstroAde (formula multivitamin Vitalea dengan gabungan vitamin dan mineral yang lain) untuk Angkasawan. Sehingga kini, Angkasawan ambil Vitamin Shaklee

Cuba fikir, NASA takkan bagi sesuatu yang cikai atau tak selamat kan untuk Angkasawan nya? Mesti dia bagi sesuatu yang best dan terbaik untuk Angkasawannya.

Cuba bayang kalau jadi sesuatu tak best pada Angkasawan mereka, siapa nak bawak turun? siapa nak bertanggungjawab? No wonder NASA pilih Shaklee

Ani pun memilih Shaklee! Kita pun sama kan?

Semoga Bermanfaat! :)

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895
"Do What You Love"

SOYA GMO (Yang Di Ubah Suai Genetiknya)

Pernah dengar, Soya bahaya

Begini begitu.Apa benar soya itu bahaya?

Soya Di Ubah Suai Genetiknya (GMO)

Soya GMO
Kontroversi yang kata soya tu berbahaya , begini begitu sebenarnya merujuk kepada  Soya GMO (Genetically Modified Organism) .

Soya GMO (yang diubah suai genetiknya) adalah di cipta hasil dari ubahsuai oleh syarikat Monsanto pada 1994. 

Anggaran sehingga kini, lebih daripada 90 peratus soya di dunia adalah soya yang di ubahsuai genetiknya. 

Kenapa diubah suai genetiknya ? Sebab nak soya tu sendiri kebal terhadap racun rumpai "Glyphosate"  Glyphosate ni pun hasil ciptaan Syarikat Monsanto sendiri. Ada tujuan sebenarnya.

Bila disembur racun glyphosate, rumpai lain akan mati kecuali "soya yang kebal racun" (soya yang di ubah genetiknya)

Racun ini fungsinya adalah untuk bantu masalah utama tanaman iaitu rumpai yang tumbuh tak terkawal di ladang tanaman soya

Tapi, tak syoknya adalah ia dikaitkan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Antaranya adalah :

  • Autism
  • Alahan terutamanya gluten
  • Kebocoran usus
  • Kanser
Tahun 2015, International Agency for Research on Cancer (IARC) telahpun  mengelaskan racun glyphosate sebagai "Probably Carcinogenic".


Manakala pihak berwajib California memutuskan bermula 7 Julai 2017, Glyphosate akan disenaraikan sebagai penyebab kanser. 

ESP Soya Non GMO

Protein Soya Shaklee (ESP) adalah Non GMO Soy (soya yang tidak diubah genetiknya).

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tak diubah suai genetiknya (Non Genetically Modified Organism) di mana ia disahkan melalui Identify Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula di tanam, di tuai hingga diproses.

Nampak kan perbezaan  Protein Soya Non GMO dan Soya GMO itu sendiri? :)

Keberkesanan ESP Yang Tidak Perlu Di Ragui

Keberkesanan ESP Yang Tak Perlu Di Ragui

Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan ESP Shaklee?

Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang
ATAU
Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895
"Do What You Love"

Hidup Ini Sebuah Pilihan Dan Perjalanan

Ada orang kata dia di takdirkan untuk tidak berjaya

Buat begini begitu tidak akan sesekali berjaya

Apa benarkah? Sedikit coretan dari iReach Classroom

Hidup Ini Sebuah Pilihan Dan Perjalanan

Hidup Sebuah Pilihan & Perjalanan
Dalam sedar tak sedar, sebenarnya kita memang pun dah ditakdirkan sebagai pemenang. Kita Juara!

Setiap hari 15 kali kita diseru Marilah Menuju Kejayaan! (azan) Cantik! 

120 juta sperma yang ayah kita pancarkan, satu je yang berjaya, itulah diri kita!

Masalahnya ada sifat was-was, nanti, tunggu dulu, lepak chill sedangkan umur tak tahu sampai bila. ALLAH.. paling kecewa  andai ada yang cuba merendahkan diri sendiri, Naudzubillahimin zalik! Kita Juara!

Di dalam keadaan zon selesa, sebagai anak, rasa dan nak mak ayah sentiasa ada dengan kita walhal, satu hari ALLAH pasti jemput mereka ke pangkuanNya

Dah latih diri jadi anak baik semampu boleh? hambaNYA yang baik? Masya ALLAH, boleh menangis

Paling sedih, jika tulis nama diri sendiri pada kertas dengan list apa yang telah dilakukan, layakkah untuk mendapat syurga Nya? ALLAHU AKBAR

Makna cukup adalah apabila kita bahagia dengan hidup kita dan tak kisah dengan apa yang orang lain dapat.

Dunia ni sangat berlimpahan dengan nikmat. Nikmat untuk manusia. Tengok makanan manusia dan kucing, jauh sangat berbeza. Berganda-ganda limpahan NYA

DIA ciptakan tumbuhan, binatang, mineral, minyak, emas semuanya untuk kita. Untuk manusia urus dan tadbir.

ALLAH Maha Pengasih, Maha Penyayang

Tak nak tangguh-tangguh, tak nak set minda dengan ntah pape, tak nak kata tak bagus pada diri, tak nak fikir tak baik pada orang.

Ani sayang diri ani, jadi ani tarik aura positif. Kasih sayang, cinta dan semua kebaikan

Anda juga begitukan? :)

Semoga Bermanfaat! :)

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895
"Do What You Love"

Kaitan Senna, Herb Lax Atasi Sembelit

Korang Taw Tak?

Setiap sel, tisu dan organ di dalam tubuh kita sangat bergantung kepada sistem penghadaman yang sihat 

Pemakanan seimbang  kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman kerap juga menyumbang kepada pergerakan usus sihat

Herb Lax bantu melegakan masalah sembelit

Senna & Herb Lax

Senna, Herb Lax

Cantik je tumbuhan ni! Kuning warna yang ceria, inilah Senna :)

Senna adalah sejenis herba untuk bantu pergerakan otot usus kita atau kata nama lain membantu dalam perlawasan.

Bestnya adalah Senna adalah bahan utama untuk Herb Lax. Terbaiknya lagi ,Senna ada dalam kitab "Tibb an Nabawi" iaitu Perubatan Nabi

Nabi Muhammad SAW menggunakan Senna untuk masalah yang berkaitan dengan pelawasan dan  Shaklee pula hasilkan Herb Lax sebagai julap lembut

Bukan sekadar pelawasan, Herb Lax juga membantu untuk detox usus, bersihkan segala kotoran pada usus, badan sihat, mood pun jadi ok, kulit jadi lebih bersih.

Herb Lax Shaklee

Herb Lax Shaklee Atasi Sembelit
Campuran proprietari Herb Lax termasuk daun senna, yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semulajadi.

Ianya membantu merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semulajadi tubuh.

Kandungan Herb Lax Shaklee

  • Senna leaves
Mempercepatkan proses detoks dan membantu mengurangkan penyerapan lemak
  • Buckhorn bark
Membantu melembutkan najis dan melembapkan usus
  • Licorice root
Membantu proses detoksifikasi
  • Fennel seeds
Membantu mengeluarkan toksin, bantu pencernaan dan atasi masalah sembelit juga kembung perut
  • Anise seeds
Membantu merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
  • Rhubarb root
Antibiotik
  • Blue malva flower
Membantu proses detoks dan mengimbangi tekstur kulit
  • Culver's root
Membantu masalah lebihan air
  • Alfalfa leaves

Membantu untuk bersihkan usus, darah dan hati

Semoga Bermanfaat! :)

Anda Berminat Dengan Herb Lax Shaklee?

Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang
ATAU
Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895
"Do What You Love"

Pentingnya Sumber Vitamin Untuk Ibu Hamil

Ada yang tidak perasan sebenarnya vitamin untuk Ibu Hamil sangat penting untuk Ibu dan bayi.

Apa yang Ibu ambil, anak juga mendapat nutrientnya

Nutrisi yang cukup membantu perkembangan bayi di dalam kandungan.

Pentingnya Sumber Vitamin Untuk Ibu Hamil

Pentingnya Sumber Vitamin Untuk Ibu Hamil
  • Asid Folik - Mencegah kecacatan bayi
Vitamin B membantu mencegah kecacatan tiub saraf pada bayi yang boleh memberi kesan pada otak dan sumsum tulang belakang. Ia juga boleh mengurangkan risiko berat badan lahir rendah dan kelahiran pra matang. Asid folik banyak terdapat dalam makanan tambahan dan makanan yang diperkaya.

Berapa banyak asid folik yang diperlukan ibu hamil ini ialah lebih kurang 800mg sehari, sebelum persenyawaan berlaku dan selama kehamilan diperlukan. Sumber asid folik terdapat dalam sayur-sayuran berdaun hijau, buah-buahan, kekacang, idealnya asid folik ini diambil tiga bulan awal sebelum persenyawaan berlaku. Ia dapat memastikan ibu dan bayi cukup kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat
  • Kalsium - Peredaran darah
Mengekal peredaran darah, sistem otot dan saraf normal. Keperluan kalsium sepanjang kehamilan 1,000 mg per hari. Untuk hamil di usia remaja memerlukan kalsium lebih banyak, 1300 mg per hari. Produk susu merupakan sumber utama kalsium. Selain jus buah dan sarapan biji-bijian turut diperkaya dengan kalsium
  • Vitamin D - Perkembangan tulang
Ia membantu perkembangan tulang dan gigi bayi. Berapa banyak Vitamin D diperlukan ialah 600IU Vitamin D per hari. Sumber vitamin D seperti salmon dan tuna. Pilihan lain termasuk susu dan jus buah.
  • Protein - Pertumbuhan bayi
Sangat penting untuk pertumbuhan bayi, khusus selama trimester kedua dan ketiga. Jumlah kuantiti protein yang diperlukan angggaran 71gram sehari. Sumber protein, daging tanpa lemak, ikan dan telur kaya dengan protein pilihan lain termasuk kekacang, produk susu
  • Zat Besi - Membekalkan Oksigen Seluruh Tubuh
Tubuh memerlukan untuk menghasilkan hemoglobin (Hb) iaitu protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh tubuh.

Selama kehamilan jumlah darah yang diperlukan meningkat selari dengan perubahan tubuh dan membantu bayi agar mendapat keperluan zat besi. Jika ibu hamil tidak mendapat secukupnya zat besi, gejala yang mungkin timbul seperti lelah, risiko kelahiran pra matang dan berat badan lahir rendah.

Keperluan zat besi lebih kurang 27 miligram per hari. Sumber zat besi diperoleh dari daging merah, ikan, biji-bijian, kekacang dan buah kering

Set Ibu Hamil Shaklee

Penerangan Set Hamil  Shaklee, Nutrient Lengkap Untuk Ibu Mengandung : Klik di sini

Semoga Bermanfaat! :)

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Promosi Shaklee October 2017

Setiap bulan pasti tertunggu-tunggu apa promosi terbaru kan?

Bestnya bila dapat produk yang kita selalu guna untuk ikhtiar kesihatan

Senyuman sampai ke telinga :))

Promosi Shaklee October 2017

Promosi Shaklee ESP Beli 4 Diskaun 5%

Blender Shaklee sementara stok masih ada
Blender sementara stok masih ada. Video di bawah, ani guna blender ni :)

Kelebihan ESP Shaklee

  • Milkbooster
  • Memudarkan dan menghilangkan parut
  • Diet yang mengenyangkan
  • Kawal kolesterol
  • Payudara anjal
  • Memberi tenaga
  • Membantu masalah kesuburan
  • Kulit cantik, halus, gebu, berseri
  • Kesihatan prostat
Pandangan Dr Mohamed Nasr berkenaan ESP Shaklee : klik di sini

Video Ani Buat Resepi ESP + Kurma


Semoga Bermanfaat! :)

Anda Berminat Dengan Promosi ESP Shaklee Beli 4 Diskaun 5%?

Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang
ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Tanda-Tanda Lelaki Sihat

Hidup yang sihat bukan dilihat daripada luaran sahaja namun keseluruhan

Nyatanya ada yang zahir, luarannya sihat, namun dalamannya belum tentu sihat sepenuhnya

Bagaimana untuk mengetahui lelaki betul-betul sihat?

Tanda-Tanda Lelaki Sihat

Tanda-Tanda Lelaki Sihat

  • Kadar denyutan jantung
Perkara paling utama adalah memeriksa denyutan jantung. Kadar denyutan jantung yang ideal adalah ketika rehat dalam lingkungan 70 denyutan per minit atau rendah. Jika denyutan lebih daripada itu, perlu perbanyakkan lagi latihan kardio bagi menguatkan jantung.
  • Denyutan jantung normal selepas senaman
Cara mudah untuk menguji tahap kecergasan badan adalah dengan melihat kadar denyutan jantung kembali normal selepas melakukan senaman kardio
  • Kuku merah jambu
Jika punyai kuku berwarna merah jambu dan permukaan yang rasa, itu bermakna seseorang itu sihat. Jika terlihat bintik putih, mungkin perlu membuat pemeriksaan badan secara menyeluruh.

Ada bintik di permukaan kuku berkemungkinan seseorang itu diabetis.

Kuku bewarna kuning dikaitkan dengan masalah pernafasan
  • Air kencing warna kuning
Dengan memeriksa warna air kencing, seseorang boleh tahu badan terhidrat atau tidak.

Air kencing berwarna kuning gelap atau coklat, badan tidakk mempunyai air yang cukup

Bau air kencing yang kuat atau berdarah, perlu berjumpa dengan Doktor untuk pemeriksaan selanjutnya.
  • Push up 20 kali
Cuba lakukan latih tubi (push up) sebanyak 20 kali tanpa rehat. Jika hanya dapat lakukan kurang daripada 20 latih tubi, ini bermakna perlu melakukan lebihan latihan lagi.
  • Berlari 15 minit
Bagi menguji tahap kecergasan, cuba belari sejauh 1.6 kilometer. Jika tempoh larian lebih daripada 15 minit, bermakna kadar kecergasan adalah sederhana
  • Masuk tandas setiap hari
Badan yang sihat menandakan seseorang itu akan ke tandas setiap hari untuk proses detoksifikasi berjalan dengan lancar
  • Bangun pagi tanpa kunci jam
Tidur yang mencukupi adalah tidur yang berkualiti. Kurang tidur boleh menyebabkan seseorang mudah stress. Tidur yang berkualiti pula apabila seseorang mampu bangun pada awal pagi setiap hari tanpa bantuan daripada deringan jam loceng
  • Kawal kadar BMI
Dengan mengetahui kadar BMI, seseorang boleh mengetahui badan dalam kategori kurus, normal, berlebihan atau obesiti
  • Pemeriksaan berkala
Bilakah kali terakhir membuat pemeriksaan berkala tahunan? Laporan penuh pemeriksaan membantu dalam penjagaan kesihatan

Set Kesihatan Lelaki Shaklee Di Dalam Majalah

Set Kesihatan Lelaki Shaklee Di Dalam Majalah

Semoga Bermanfaat! :)

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya. Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Penjimatan Pembelian Vivix Bulan 12/2017

Bulan 12 ni promo Vivix Tapi bagaimana penjimatan pembelian Vivix boleh berlaku? Begini caranya :) Penjimatan Pembelian Vivix ...